ניתוח אף בהרדמה

תוכן עניינים

ניתוח אף בהרדמה מלאה או מקומית?

ניתוח אף בהרדמה

ניתוחי אף קוסמטיים ו/או רפואיים, יכולים להתבצע על ידי רופא מנתח שמומחיותו ניתוחי אף לשינוי מראה אף, בהרדמה מלאה או מקומית. את סוג ההרדמה קובע הרופא המנתח בהתאם לשיקולים רבים, הכוללים את העדפותיו של המטופל, התחשבות במצב הרפואי שלו, באיזה אופן ניתוח האף אותו מבצע המנתח נחשב מורכב ועוד. ניתוח אף בהרדמה המומלצת, יתבצע בשיקול דעת מלא של הרופא תוך התייעצות עם המטופל. לכל הרדמה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

ניתוח אף בהרדמה כללית – יתרונות וחסרונות

ניתוח אף בהרדמה כללית, הוא ניתוח בו המטופל מורדם על ידי רופא נוסף שתפקידו להרדים את המנותח באמצעות עירוי לווריד. במהלך כל הניתוח, המטופל ישן ולא חש בשום שלב שמתבצע במהלך הניתוח. במהלך ביצוע ניתוח האף תוך הרדמה כללית מלאה, הן הרופא המנתח והן הרופא המרדים, נמצאים בחדר הניתוח. החיסרון בביצוע ניתוח אף בהרדמה כללית הוא בעובדה שכחלק מהליך ההרדמה, מוכנס צינור הנשמה דרך חלל הפה, ישירות לקנה הנשימה. הצינור עלול להפריע להגעה של המנתח לאזורים החשובים בניתוח, ואף לפגוע בראייה המרחבית שלו, ולכן מנתחים רבים מעדיפים לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית בלבד. היתרון של ביצוע ניתוח זה, הוא בעובדה שהמטופל לא מרגיש דבר, מה שמוריד לחץ ומתח רב. יחד עם זאת, אין דבר שיכול להפריע למנתח בהליך הרפואי, זאת משום שהמטופל ישן.

ביצוע ניתוחי אף בהרדמה

מה היתרונות והחסרונות שבביצוע ניתוחי אף בהם מתבצעת הרדמה מקומית בלבד?

ביצוע ניתוח פלסטי באף בהרדמהניתוח אף בהרדמה מקומית, מאפשר למטופל לזוז, לדבר ולהגיב מה שעלול להפריע בצורה כזו או אחרת למנתח. יחד עם זאת, בהרדמה מקומית המטופל יקבל זריקת הרגעה או טשטוש לפני שהוא מתחיל את ההליך. בחדר הניתוח יקבל המטופל זריקה של הרדמה מקומית באזור האף ולכן, המטופל לא מרגיש כאבים כחלק מהניתוח. רק כאשר חומר ההרדמה מאבד מהשפעתו, המטופל יתחיל לחוש בכאבים ואז המרדים יעלה את מינון חומר ההרדמה עד לסיום הניתוח. כל התהליך יכול להפריע למנתח לבצע את פועלו, וזה החיסרון העיקרי בביצוע ניתוח אף עם הרדמה מקומית. יחד עם זאת, בהרדמה מקומית אין הכנסה של צינור הנשמה למערכת הנשימה, מה שאומר כי שום דבר לא מסתיר את הפנים למנתח. הפנים של המטופל חשופים לאורך כל הניתוח, מה שמאפשר למנתח להתנהל בצורה מדויקת, מקצועית ולהתאים את צורת האף המחודשת למבנה הפנים של המטופל בצורה מושלמת.

לכל שיטת הרדמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך יש לקחת בחשבון את הגורמים שצוינו קודם לכן, ורק אז להחליט איזו שיטת הרדמה עדיפה בהתאם להליך.

בידקו כמה עולה ניתוח אף!

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן