התעטשות אחרי ניתוח אף

תוכן עניינים
ניתוח אף הוא ניתוח לא מאוד מורכב מבחינת הפרוצדורה עצמה אך ההחלמה מהניתוח היא די מורכבת בשל המיקום הרגיש שבו מתבצע ההליך. בימים הראשונים של ההחלמה מהניתוח יהיה קושי בנשימה דרך האף. ביומיים הראשונים האף 'סגור' עם טמפונים. לאחר שהטומפונים מוצאים, הרקמות שם התבצע הניתוח נוטות להתנפח ונוצרות בצקות. הקושי בנשימה והתחושה הלא נעימה נמשכת במהלך השבועות הראשונים שלאחר הניתוח. ככל שחולף הזמן, הבצקת הפנימית יורדת וכך גם הנשימה משתפרת. התעטשות אחרי ניתוח אף

כמה זמן אורכת ההחלמה מניתוח אף?

כפי שכבר ציינו, ההחלמה מניתוח אף היא לא תמיד פשוטה. האזור שחייב להישאר פעיל, נעשה רגיש מאוד והנשימה הופכת להיות קשה ממש. שלא לדבר על קינוח של האף או התעטשות. חשוב לנו להגיע ולומר כי מדובר ברגישות חולפת וכעבור ימים ספורים בלבד, הנשימה כבר תשתפר. לאחר הניתוח מצטברים קרישי דם בפתח הנחיריים וזאת בגלל הדימום של הימים הראשונים. קרישי הדם הללו גורמות לתחושה מאוד לא נעימה אך למרות זאת אין לנסות לנקות אותם לבד בבית. יש לפנות אל הרופא לשם כך כדי שהוא זה שיפתח את מעברי האוויר באף עד כמה שהדבר יתאפשר באותו זמן.

האם התעטשות אחרי ניתוח אף יכולה לפגוע בתוצאות הניתוח?

התעטשות אחרי ניתוח אף אסתטי או רפואי כאחד הוא לא נעים ואפילו כואב מאוד. התחושה היא כאילו הכל נקרע שם בפנים וחוזר לקדמותו. אך אל דאגה. עיטוש, חזק ועוצמתי ככל שיהיה לא יוכל להרוס תוצאות של ניתוח. מה שכן, יש פה את הכאב החד והממוקד. כאמור לזה יש את הפתרון של התעטשות עם פה פעור לרווחה. זה מקל ממש.

האם התעטשות אחרי ניתוח אף כואבת?

התעטשות בזמן החלמה מניתוח אף זה אחד החששות של כל מנותח. הדבר די הגיוני וברור. אז ברור שאי אפשר לעצור עיטוש שמגיע ומדגדג באף. כדי לעבור את זה עם כמה שפחות כאבים, חשוב להתעטש עם פה פעור. זה מצריך שימת לב וערנות כדי להיערך נכון לקראת העיטוש כדי למנוע נזקים מיותרים וגם כאבים מיותרים.

האם כואב להשתעל אחרי ניתוח אף?

שיעול, כמו עיטוש סוחט מאתנו אנרגיה. אך בניגוד לעיטוש שבזה מעורב בעיקר האף, הרי ששיעול הוא שונה לגמרי. עם זאת, ייתכן מאוד שתורגש אי נוחות גם בעת שיעול. אז לא חייבים להשתעל מכל הלב ובכל הכוח אם זה לא הכרחי.  עם זאת, אין סיבה לחשוש מפני כאבים שיופיעו בעקבות השיעול. לרוב זה די קל.

האם שיעול לאחר ניתוח אף יכול לפגוע בתוצאות הניתוח?

השיעול כאמור עשוי לגרום לאי נוחות בימים שלאחר ניתוח אף אך לא פוגע בתוצאות הניתוח בין אם זה ניתוח אף רפואי או אסתטי. אך האם השיעול עלול להזיק או לפגוע בתוצאות הניתוח? מסתבר שלא. אחרי הכול הניתוח נעשה בצורה מאוד יסודית ומקצועית מה שלא מותיר חשש מפני פגיעה בתוצאות. התעטשות אחרי ניתוח אף

האם מותר לקנח את האף כאשר מתעטשים אחרי ניתוח אף?

הקינוח של האף לאחר ניתוח הוא אסור. בימים הראשונים שלאחר הניתוח יצטברו קרישי דם בפתח האף מה שיגרה אתכם מאוד לקנח את האף. חשוב לזכור! ניקוי האף וכמובן קינוח האף בימים אלו עלול לגרום לשטפי דם ולפגוע בתוצאות הניתוח. מסיבה זו אין לקנח את האף לבד! יש לגשת אל רופא מנתח אף והוא זה שיבצע את ניקוי האף באמצעים שברשותו עם כל הזהירות הנדרשת כאשר הוא גם יפתח נתיבי אוויר עד כמה שהדבר יתאפשר בהתאם למצב האף.

איך ניתן לנקות את האף אחרי ניתוח אף?

ניקוי האף לאחר הניקוי הראשוני שנעשה אצל הרופא, חייב להיעשות למשך מספר השבועות הראשונים שלאחר הניתוח, בצורה מאוד עדינה וזהירה. רק כך התחושה תהיה נוחה עד כמה שאפשר בלי שייגרם נזק כלשהו לאף ולתוצאות הניתוח. ראו גם: ניתוח אף אחרי חודש. התעטשות אחרי ניתוח אף

איך ניתן לקצר את זמן ההחלמה מניתוח אף?

כדי לקצר את זמן ההחלמה אחרי ניתוח אף, חשוב לעקוב אחר ההוראות של המנתח ולציית להן. ההמלצות של המנתח יכללו מנוחה רבה, שמירה על ראש מורם ושכיבה על שתי כריות וכן הימנעות מפעילות מאומצת לפחות למשך שבועיים שלושה אחרי ניתוח האף. המנתח לא ישחרר את החולה לפני שהוא ימנה בפניו את כל רשימת ההוראות ואם החולה רק יציית לכולן ויבצע הכול ככתבו וכלשונו הוא בהחלט יוכל ליהנות מהחלמה מהירה.

טיפים לקיצור ימי ההחלמה מניתוח אף

  • ראשית כפי שכבר ציינו, חשוב להקפיד על כל ההוראות של המנתח.
  • כדאי לקנות את כל חומרי ההבראה הנדרשים לפני הניתוח כדי שהכול יהיה מוכן מיד לאחר הניתוח.
  • מומלץ לדאוג למלווה שישהה עם המטופל למשך היממה הראשונה שלאחר הניתוח.
  • חשוב להקפיד על מעקב אחרי הניתוח גם אם הכול נראה תקין. הרופא יעקוב ויבדוק כי אכן האזור מחלים כמצופה וכי הכול מתנהל כשורה.
  • סבלנות. זוהי מילת המפתח. ההחלמה עשויה להיות מתסכלת כשהמנותח רוצה לראות את עצמו נושם היטב, בלי נפיחות ובלי בצקות. כאן רק הסבלנות היא זו שתועיל.
פורטל Mynose הוא פורט מוביל בתחום ניתוחי האף! לקבלת הצעות מחיר משתלמות ועד 50% הנחה השאירו פרטים עכשיו!
ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

התעטשות אחרי ניתוח אף
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן