מותר לך להרים את האף! הכל על ניתוח אף

תוכן עניינים

הרפואה הקוסמטית משנה חיים; את הדרך שבה אנו מביטים על עצמנו, עוזרת לנו לקבל את עצמנו ובמקרים אחרים היא אף יכולה להציל חיים ולפתור בעיות רפואיות. במאמר זה, נרחיב אודות ניתוח אף שנמנה בין ההליכים הפופולאריים ביותר בכל העולם. אילו סוגים של ניתוחי אף קיימים? מתי עולה צורך רפואי לבצע ניתוח שכזה?

ראשית חשוב לציין, שניתוחי אף הם בין הניתוחים המורכבים שבכירורגיה הפלסטית. תפקידו של האף ביום יום שלנו הוא קריטי, הן בנשימה והן בהשלמת מראה הפנים שלנו. לא תהיה זו הגזמה לומר שמסיבה זו, כשעולה צורך או רצון בניתוח אף יש להפקיד את העבודה בידי איש או אשת המקצוע המעולים ביותר שנוכל למצוא – המשמעות היא שיפור עצום באיכות חיי המטופל.

קיימים שלושה סוגים עיקריים של ניתוח אף

  • ניתוח לצורך רפואי – בין שני חללי האף קיימת מחיצה בשם ספטום. כשזו עקומה, היא עלולה לגרום לחסימה מלאה או חלקית של כניסת האוויר לנחיר. הפתרון הוא ניתוח אף לתיקון המחיצה, כשהניתוח לרוב משלב עיצוב מחדש של האף לצד תיקון סטיית המחיצה. על אף זאת, הניתוח מוגדר כרפואי ולא קוסמטי ולכן, במקרים רבים ניתן לקבל מימון מסוים מביטוח הבריאות.
  • ניתוח לצורך אסתטי – לא מעטים הם אלו שמעוניינים בניתוח אף דווקא לצרכים קוסמטיים בלבד. מטרת העל כאן היא להתאים את האף למראה הפנים והגוף, תוך הימנעות ממראה מנותח מידי. חשוב לא ליצור צורה גנרית של אף, אלא להתאים אותו לאופי הפנים בכדי להגיע לתוצאה טבעית. בשל כך, רק הגיוני שכל ניתוח יהיה מותאם באופן ספציפי לאדם ולתווי פניו.
  • ניתוח משולב – ישנם מקרים בהם עולה צורך ממשי בניתוח המשלב בין שינוי מראה האף באופן דרסטי, וביצירת מעבר אוויר נקי ונכון יותר אל תוך הנחיריים.

כיצד מתבצע ניתוח אף בפועל?

טרם ניתוח אף מתקיימת פגישה עם רופא, לו יש להציג את הציפיות מהניתוח. הרופא המנתח בוחן מקרוב את האף, מברר על ההיסטוריה הרפואית של האדם וחווה את דעתו המקצועית על קיום הניתוח. בנוסף, יש לבצע בדיקות דם, במידה והאדם מעשן יהיה עליו להפסיק מספר שבועות לפני ההליך. אם האדם נוטל מדללי דם, בהתייעצות עם הרופא המטפל ייתכן שיהיה עליו לעצור את נטילתם. לניתוח עצמו יש להגיע לאחר צום על פי הוראות הרופא.

כעת, לאחר שהבנו כיצד מתבצעת ההכנה לניתוח, אפשר לדבר על ההליך עצמו! ובכן, קיימות שתי שיטות כירורגיות לביצוע ניתוחי אף, כל אחת מתאימה למצב שונה ונקבעת בהתאם למסקנות הרופא המנתח:

  • ניתוח אף פתוח – חתך חיצוני קטן בבסיס האף (ליתר דיוק, אזור המכונה Columella), בציר התחתון של האף החוצץ בין הנחיריים, מאפשר גישה טובה וזווית ראייה חדה יותר עבור המנתח. בשלב הבא, חושף המנתח את הרכיבים התת עוריים ויכול להתחיל לעבוד. חשוב לציין שניתוח בגישה זו משאיר צלקת קטנטנה, והוא יקר וארוך יותר. לרוב מתבצע בניתוחים חוזרים או ניתוחים בקצה האף.
  • ניתוח אף סגור – בגישה זו, לא מתבצע חתך חיצוני בעור וכך נמנעות צלקות לאחר הניתוח. בנוסף, ההתעסקות הפנימית מאפשרת למנתח להביט על האף באופן טבעי וברמת נפיחות ירודה, גם לאחר הניתוח. החיסרון כמובן הוא יכולתו המוגבלת לראות את המבנה של האף מבפנים. ניתוח זה דורש ניסיון רב, לצד שליטה אנטומית וטכנית גבוהה. מדובר בניתוח פשוט יותר לרוב מניתוח אף פתוח, והוא מתאים לאלו שעוברים את ההליך בפעם הראשונה.

בכל זאת, על אף השוני בין שתי הגישות, יש להן מן המשותף; תקופת ההחלמה כמעט זהה והתוצאה הסופית גם היא אסתטית בדיוק באותה מידה. כך, אפשר לומר שבחירת סוג הניתוח תהיה נתונה בידיהם של המנתחים שיקבעו בסופו של דבר בהתאם למצבו הרפואי של האדם, אפו ותווי פניו.

הכל נשמע נהדר, אבל מה קורה אם עולה צורך בתיקון האף לאחר ניתוח?

כאמור, לעתים עולה צורך לבצע ניתוח אף חוזר למטרות תיקון נזקים או השלמת ניתוח קודם שעבר באופן לא מוצלח כפי שצופה. הניתוח החוזר יהיה מורכב יותר בדרך כלל ומסובך יותר, שכן הרופא המנתח ניגש לאף שכבר עבר שינויים, וכעת הסחוס, העצם והעור, קשים יותר לעבודה. עם זאת, עדיין ניתן לבצע ניתוח חוזר אפילו יותר מפעם אחת במידת הצורך! הניתוחים החוזרים מתבצע לרוב בגישה הפתוחה, כשתהליך ההחלמה דומה להחלמה מהניתוח הראשון.

בחירת הרופא המנתח

כמו כל הליך רפואי אחר שאנו עוברים במהלך החיים, גם כשמדובר על ניתוח אף יש להקדיש זמן ומשאבים למציאת איש המקצוע הטוב ביותר שנוכל למצוא. רופא שאינו מתאים לביצוע המשימה, שאינו מחזיק בוותק וניסיון נדרשים, יוכל להביא לתוצאות לא רצויות וסיבוכים. חפשו אחר המלצות וביקורות במנוע החיפוש, שאלו מכרים (כל אחד מכיר לפחות אדם אחד אחר שעבר ניתוח אף), ואל תוותרו על פגישות היכרות והתייעצות. רק על ידי חיפוש מושקע ועיקש, ניתן יהיה להגיע למומחה שיסייע לכם לשדרג משמעותית את איכות חייכם.

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן