ניתוח אף בגיל 15

תוכן עניינים

ניתוח אף בגיל 15 – מומלץ לעשות או שמא מומלץ לחכות?

ניתוח אף בגיל 15

בשנים האחרונות אנו עדים למגוון ניתוחים וטיפולים’ אותם עוברים נערים ונערות בגילאים מוקדמים, ביניהם ניתוחים פלסטיים, טיפולי אסתטיקה כמו הסרת שיער ועוד. אם בעבר תחומים אלה היו למבוגרים בלבד, היום ילדים כבר בגיל צעיר מתחילים להבין כי איבר ספציפי המהווה ׳הפרעה׳ עבורם, ואף לעתים פוגם להם בביטחון העצמי, ניתן לשינוי. יש חשיבות גבוהה לגיל בו בוחרים לבצע ניתוח אף שכן במצבים בהם התפתחות האף איננה הגיעה לשיאה, מביאה איתה סיכונים בביצוע הניתוח.

ניתוחי אף פלסטים בגיל 15

ניתוח אף בגיל 15 – עניין מנטלי או פיזי?

ניתוחים באף בגיל 15יש גידול משמעותי באחוזי הניתוחים הפלסטיים אותם מתעקשים לבצע נערים ונערות, לדוגמא ניתוח להקטנת אוזניים, ניתוחי הגדלה או הקטנה של החזה, שאיבות שומן וניתוחי אף. בגיל 15 לא כל נער או נערה, כבר השכילו להבין את המשמעות של ניתוח כירורגי, ולכן פרט לעניין הבשלות הפיזית, יש חשיבות לבשלות המנטלית של הנער או הנערה. רוב המומחים אינם ממליצים לבצע ניתוח אף בגיל 15 וטוענים כי גיל 16, הוא הגיל המינימלי בו יש לבצע ניתוח אף, למרות שבמקרים מסוימים הנער או הנערה הגיעו להתפתחות פיזית מקסימלית של האף כבר בגיל 14 (נפוץ בעיקר אצל בנות).

אצל גברים – ניתוח אף בגיל 18, אצל נשים 16

כפי שנאמר קודם לכן, יש חשיבות הן להתפתחות הפיזית והן להתפתחות המנטלית. תהליך הצמיחה והגדילה הפיזיולוגיים שונה בתכלית אצל גברים ונשים בעוד נשים מגיעות לבגרות פיזית בגיל מוקדם יותר. רק הרופא המנתח יכול לקבוע אם הסתיים תהליך הגדילה שכן עניין זה הוא אינדיבידואלי. הגיל הממוצע בו נעצר תהליך הגדילה אצל גברים הוא בין גיל 17-18, לעומת זאת אצל נשים הגיל הממוצע הוא 15-16.

ראו גם: ניתוח אף – מאיזה גיל?

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

מנתחי אף מובילים
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן