ניתוח קונכיות האף

תוכן עניינים

סובלים מבעיות נשימה? בדקו האם עליכם לעבור ניתוח קונכיות האף

ניתוח קונכיות האף

קונכיות האף הן למעשה סוג של ׳מדפים׳, והן ממוקמות בדפנות הצדדיות של הנחיריים. האורך של הקונכיות הוא בממוצע בין 5-12 ס״מ ומכסה אותן רירית מיוחדת. המטרה העיקרית של קונכיות אלה, היא להגדיל את שטח הפנים של הרירית המצפה אותן, בכדי שיתאפשר סינון של האוויר מפני רעלים ומזהמים ואף לווסת את רמת הטמפרטורה בה האויר זורם לתוך האף. אצל חלק מהאנשים חלה התעבות של קונכיות האף, מה שעלול לגרום לצורך לעבור ניתוח. דלקות כרוניות, אף סתום, קושי מתמשך בנשימה, אלרגיות ותופעות לוואי נוספות, חייבות להיבדק ובחלק מהמקרים להיפתר על ידי ניתוח קונכיות האף.

איך להתנהל לפני ניתוח קונכיות האף?

כמו בכל תחום שהוא, ובמיוחד בתחום הרפואה, מומלץ מאוד לקרוא חומר עיוני ורלוונטי המסביר על המבנה האנטומי של האף, על הסיכונים והסיבוכים האפשריים בעקבות מעבר של ניתוח קונכיות האף. כל רופא ימליץ למטופלים שלו להפסיק לעשן מספר שבועות לפני הניתוח, זאת משום שהעישון עלול לגרום לנזקים לרירית האף. לקיחה של תרופות באופן קבוע, עלולה גם היא להיות בעייתית לביצוע של הניתוח, ולכן אנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות, לא תמיד יוכלו לעבור ניתוח להסרת קונכיות האף. לעומת זאת, אנשים שעברו את כל הבדיקות ונמצאו מתאימים לעבור את הניתוח מחויבים להיות בצום מלא, יממה לפני הניתוח.

ניתוח בקונכיות של האף

איך מנתח אף מומחה, מבצע את הליך ניתוח הסרת קונכיות האף?

ניתוחים בקונכיות האףלמטופלים אשר זוהתה בעיית נשימה בעקבות התעבות של הקונכיות, יומלץ לעבור ניתוח קונכיות האף, בכדי להימנע מהתפתחות של דלקות חוזרות, אלרגיות מסוגים שונים, כאבי ראש ועוד. בחלק מהמקרים, תתבצע הסרה של הקונכיות ובחלקם רק הצרה שלהן. כמובן שהמנתח לא יסיר את כל הקונכיות הקיימות, זאת בכדי להימנע מפגיעה בכניסה סדירה ואיכותית של אוויר, דרך האף. ברוב המקרים המנתח יסיר רק את הקונכיות התחתונות. רק במקרים ספציפיים בהם התגלתה הפרעה של הקונכיות האמצעיות, תתבצע הסרה שלהם. בכל נחיר יש בערך 4 קונכיות, ובעת הניתוח מתבצעת כריתה של העצם עצמה. במקרים בהם מתבצעת הצרה של הקונכיות בלבד, מבלי לפגוע בעצם, ההחלמה לאחר הניתוח, תהיה קצרה וקלה יותר. אנשים רבים אשר סבלו מבעיות נשימה ומתופעות לוואי שונות המתלוות אליהן ועברו את הניתוח, מעידים על שיפור ניכר באורח החיים שלהם ובהפחתה משמעותית של תופעות אלו. יש חשיבות רבה לשמירה על הוראותיו של הרופא המנתח, בכדי לאפשר החלמה מלאה והימנעות מסיבוכים.

לחצו כאן לקבלת מחירים לניתוח אף

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן