ניתוח אף 5 טיפים להחלמה מהירה ונעימה

תוכן עניינים

ניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הקוסמטיים השכיחים והנפוצים בישראל. לא מדובר רק על ניתוח קוסמטי, הוא יכול בין היתר לשפר את הנשימה. התוצאות של הניתוח מדברות בעד עצמן, מדובר על שינוי שאמור לשדרג את איכות החיים. עם זאת אסור לשכוח את ההחלמה מהניתוח, החלמה שעשויה להיות מאתגרת מאוד. אז מה אתם צריכים לקחת בחשבון בשביל שההחלמה תהיה מהירה ונעימה? יש לנו כמה טיפים שיכולים להפוך את ההחלמה לאידיאלית. כל מי שהולך לעבור ניתוח מהסוג הזה חייב להכיר את הטיפים החשובים הללו. 

ניתוח אף עושים אצל מנתח מנוסה

מיומנות של רופאים מומלצים לניתוח אף תשפיע לא מעט על התוצאה הסופית שאותה תקבלו. אך מעבר לכך, מנתח מנוסה יגרום לכך שתקופת ההחלמה תתקצר באופן משמעותי. כל סיבוך קטן שצץ במהלך הניתוח, עלול לעכב אתכם מאוד ולהאריך את תקופת ההחלמה. כאשר אתם בוחנים את המנתחים השונים, תשאלו את עצמכם מיהו המנתח עם הניסיון הכי משמועתי. 

הימנעו לחלוטין מכל פעילות מאומצת

הימים הראשונים שלאחר ניתוח אף הם הימים המאתגרים והחשובים ביותר. מהסיבה הזאת אנו מציעים לכם להימנע בימים האלה מכל פעילות מאומצת שעלולה לסבך את המצב. קחו את הימים הראשונים שלאחר הניתוח כימים שבהם אתם צוברים כוחות. אל תשכחו כי גם ככה תהיו כאובים מאוד, כך שאין סיבה שתקשו על עצמכם יתר על המידה. תאפשרו לעצמכם לנוח, אל תדאגו המנוחה ברוב המקרים עוברת במהירות.

תשתדלו שלא לעשן לאחר הניתוח

עוד טיפ חשוב מאוד להחלמה מהיר מניתוח אף הוא הימנעות מעישון. יש כאלה שעבורם הטיפ הזה הוא הכי קשה ליישום, אך הוא חשוב במיוחד. פעולת העישון עלולה לגרום לכך שתהיה תזוזה מרובה באזור הניתוח, דבר שעלול לעכב מאוד את ההחלמה ממנו. השאיפה שלכם תהיה לנסות שלא לגרות את האזור יתר על המידה, כך תוכלו להגיע למצב שתקופת ההחלמה תהיה קצרה.

לא מקנחים את האף בשום מצב

אחד מהדגשים הכי חשובים של כל מנתח זה לא לקנח את האף. קיימות לא מעט דרכים שתוכלו לקנח את האף מבלי לעשות זאת עם מטלית נייר. גם אם הפעולה נראית לכם כמו פעולה מינורית היא עשויה להביא איתה להחמרה של המצב. לא רק שהניתוח עלול להיכשל בגלל הפעולה הזאת, גם ההחלמה תהפוך להיות מאוד ארוכה.

תנסו שלא לצאת החוצה בשמש

השמש עשויה להיות האויב הגדול ביותר שלכם בימים הראשונים שלאחר הניתוח. ניתוח אף ישנה את כל מה שאתם רגילים לעשות לפחות בימים הראשונים. אנו מציעים לכם להימנע מלצאת לשמש בשבועות הראשונים, עד כמה שזה אפשרי כמובן. בכל פעם שתצאו לשמש, תדאגו למרוח את עצמכם עם קרם הגנה. זה חשוב לניתוח עצמו, אך גם לבריאות עור הפנים שלכם.

החלמה אחרי ניתוח אף – שלב אחר שלב

החלמה אחרי ניתוח אף

התעניינות בתהליך החלמה אחרי ניתוח אף רלוונטית לכל מי ששוקל לעבור את הניתוח. ניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הנפוצים בתחום הרפואה האסתטית, הוא מביא לתוצאות חיוביות הנשארות לצמיתות ונחשב לניתוח קל מבחינת ההחלמה. כאן ננסה לתאר, שלב אחר שלב, כיצד מתבצעת ההחלמה.

השלב הראשון – התאוששות

השלב הראשון של החלמה אחרי ניתוח אף הוא ההתאוששות. בהתאם לצורך יחליט הרופא כיצד לבצע את ההרדמה ולרוב הניתוח יתבצע תחת הרדמה מקומית וטשטוש עמוק. לצורך כך יהיה מרדים במקום והצוות ישגיח על המנותח עד להתאוששות מלאה. השחרור לבית יתבצע רק לאחר שהמנותח התאושש לחלוטין.

מה אורך ההחלמה אחרי ניתוח אף

השלב השני – היום הראשון

היום הראשון לאחר הניתוח הוא הקשה מכולם. ביום זה יכולה להיות תחושת אי נוחות בשילוב כאב והרופא יסביר מבעוד מועד כיצד המנותח צריך לנהוג כדי להחלים בצורה מיטבית מניתוח האף ביום הראשון. חשוב לציין כי בכל שאלה הרופא עומד לרשות המטופל ואם יש לו שאלות על משככי כאבים או ספקות כיצד להתנהג, עליו להעלות אותן בפניו.

השלב השלישי – השבוע הראשון

כדי להחלים אחרי ניתוח אף על המטופל לנוח בין שבוע לעשרה ימים. בשלב זה יהיה לו סד מיוחד אותו ייתן לו הרופא ויהיה עליו להסתובב אתו. רק הרופא יאשר את הורדת הסד. למנותחים המרכיבים משקפיים יש להתארגן מראש ולדאוג לעדשות כדי למנוע לחץ על האף.

החלמה אחרי ניתוח אף וחזרה לשגרה

כשבוע עד עשרה ימים לאחר סיום הניתוח רוב המטופלים יכולים להתחיל לחזור לשגרת חייהם. היתרונות של ניתוח אף הם השינוי לצמיתות וקלות ההתאוששות. תקופה קצרה לאחר סיום הניתוח המטופל יכול לחזור בהדרגה לשגרת חייו.

תחילה, הוא יחזור לעבודתו, לאחר כחודש יוכל לחזור לפעילות גופנית סדירה ולאט לאט להיחשף לשמש. חשוב לציין כי מומלץ להימנע מחשיפה ישירה לשמש ולהקפיד על מריחת קרם הגנה והליכה עם כובע מצחייה (מומלץ באופן כללי לכולם, אך יש לשים דגש במקרה של החלמה מניתוח אף).

מה צריך לדעת על החלמה מניתוח אףעד מתי יהיו שינויים במבנה האף

כבר לאחר ההתאוששות הראשונית יראה המטופל את השינוי במבנה האף שלו. עם זאת, צורת האף עוד משתנה בחודשים לאחר הניתוח ולרוב לאחר כחצי שנה יתקבל המראה הסופי.

שאלות נוספות שמעניינות מטופלים המתעניינים בניתוח הן על ניתוח אף מחיר. בהתאם לבקשות של המטופל המחיר יכול להשתנות והטווח יהיה בין 5,000 ₪ ל-15,000 ₪. ההחלמה בכל המקרים תהיה זהה.

השאר פרטייך באתר

מתעניין בניתוח אף? יש לך עוד שאלות על החלמה אחרי ניתוח אף? זה הזמן להשאיר את פרטייך באתר ומומחה בתחום יחזור אלייך לקביעת פגישה בה תקבל מענה לכל שאלותייך.

ראו גם: התעטשות אחרי ניתוח אף.

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

רופא אף
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן