ניתוח אף שני

תוכן עניינים

ניתוח אף שני – האם זה כדאי?

ניתוח אף ראשון

אצל רבים מאיתנו, ניתוח אף הוא בגדר הגשמת חלום, עליו אנו חולמים שנים ומחכים לגיל המתאים, חוסכים למטרה זו כסף ומדמיינים את המראה החדש של האף לאחר הניתוח. ניתוח אף מוצלח משפר את הדימוי העצמי אצל רבים איתנו, אך מה לעשות כמו בכל הליך כירורגי, גם אם נבחר את המנתח בעל השם הטוב ביותר, לפעמים הניתוח ייכשל, מה שיגרום לאכזבה רבה וברוב המקרים לרצון לבצע ניתוח אף נוסף. קיימים מקרים, בהם נגרם נזק רפואי לאף, ואז יש צורך לבצע ניתוח אף שניוני, אך חשוב לציין כי יש הבדל ניכר בין מעבר ניתוח נוסף מסיבות רפואיות לבין אם בעקבות סיבות אסתטיות. לצערנו, מדובר בהליך מורכב בשונה מניתוח אף ראשון, ולכן יש לשקול ברצינות מעבר של ניתוח אף שני.

ניתוח האף הראשון שלכם

מתי נעשה ניתוח אף שני?

על פי הסטטיסטיקות אחוז האנשים שפונים לבצע ניתוח אף שני עומד על 1%-8%. הנה לכם הסיבות שבגללן מומלץ לבצע ניתוח אף חוזר, אך חשוב לציין כי מדובר בהליך מורכב. יחד עם זאת, האף נמצא במצב רגיש מבחינה רפואית ולכן יש לקחת בחשבון את הסיכויים אל מול הסיכונים.

  1. כאשר המטופל לא מרוצה מתוצאות הניתוח הראשון, ומרגיש לאחר מספר חודשים שתוצאות הניתוח גורמות לו לחוש רע מבחינה תדמיתית, יומלץ למטופל לבצע בשנית ניתוח אף חוזר, זאת במטרה לאפשר לו להרגיש טוב עם עצמו.
  2. כאשר תוצאות הניתוח הראשון גרמו להתפתחות רפואית שגורמת לבעיה נשימתית. במידה ומופיעים תסמינים כמו דימומים, נפיחות שאינה יורדת, קושי לנשום או תחושת סתימות שאינה עוברת, מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה ולבצע ניתוח אף נוסף. כאשר אכן יש נזק בלתי הפיך רפואי או אסתטי במבנה או במראה האף, לרוב ימליץ הרופא לבצע ניתוח נוסף.

מה כולל ההליך של ביצוע ניתוח אף שניוני ומה ההבדל בינו לבין ניתוח ראשון?

ניתוחי אף ראשוניםאמנם קיימים ניתוחי אף חוזרים, שלא נחשבים למורכבים מבחינה כירורגית ודורשים פעולות שגרתיות גמו שיוף או יישור, אך ברוב המקרים ניתוח אף שני הור הליך מורכב במיוחד. מכיון שבניתוח הראשון הרופא המנתח מבצע שינוי מבני באף הכולל הסרה של הסחוסים, שבירת עצמות ולעתים גם הסרה של המחיצה, יש קושי לבצע את ההליך בשנית. האף נעשה פחות גמיש וכך גם העור שעוטף אותו, ולעיתים יש צורך בלקיחת סחוסים מאזורים אחרים בגוף, ולכן יש לשקול ברצינות ביצוע של ניתוח אף חוזר. יחד עם זאת, אם כבר החלטתם לבצע ניתוח אף חוזר, בחרו במנתח אף שהתמחותו היא ביצוע של ניתוחי אף חוזרים.

ראו גם: ניתוח אף ללא שבירת עצם.

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

פיסול אף המלצות
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן