ניתוח אף רפואי

תוכן עניינים

ניתוח אף רפואי – מתי ולמה?

ניתוח אף רפואי

אם אתם סובלים מבעיות נשימה כאלה ואחרות, מתקשים לנשום בצורה סדירה ורגילה דרך האף, סובלים מאלרגיות בעונות המעבר, ייתכן וביצוע של ניתוח אף רפואי הוא הפתרון האולטימטיבי עבורכם. אנשים רבים סובלים מבעיות רפואיות כתוצאה ממבנה אף לקוי הכולל סטייה של מחיצת האף, גידול פוליפים באף, ותופעות נוספות אשר במצבים מסוימים דורשות ניתוח אף שיקל על אותם אנשים מבחינה רפואית. במאמר הבא נתאר לכם את סוגי הניתוחים הרפואיים הקיימים.

ניתוחי אף רפואיים

מדוע חשוב לבצע ניתוח אף כאשר קיימת בעיה רפואית?

ניתוח רפואי באף האוויר שאנו נושמים דרך האף, עובר סינון של חלקיקי אבק הנמצאים כל הזמן באוויר. כאשר אנו נושמים את האוויר, מתבצע הליך הכולל חימום של הטמפרטורה במטרה לאפשר קבלה של אוויר בצורה נוחה לריאות. ניתוח אף רפואי, מסייע לאנשים שסובלים מנשימה שאינה תקינה הגורמת לתופעות לוואי שונות ורבות, לנשום בצורה תקינה ולהפחית תופעות אלו בצורה ניכרת. אנשים שזקוקים להליך רפואי הכולל ניתוח להסרת פוליפים מהאף, או לחלופין תיקון מחיצת האף ואינם מבצעים זאת, עלולים לסבול מקושי נשימתי כל חייהם.

ניתוח אף רפואי – סוגי ניתוחים

  1. ניתוח מחיצת אף – מחיצת האף היא החלק המרכזי של האף. מחיצה זו מחלקת את האף של כולנו לשניים. המחיצה בנויה משלד סחוסי גמיש בחלק הקדמי של האף ומשלד גרמי ודק בחלק האחורי של האף. אצל חלק מהאנשים קיים מצב בו מחיצת האף סוטה לאחד הצדדים או התעקמה מסיבות שונות, מה שמחייב במקרים מסוימים ניתוח אף רפואי ליישור המחיצה. ניתוח מחיצת האף, מתבצע דרך הנחיריים מבלי לבצע חתכים חיצוניים. צורתו של האף איננה נפגעת בעקבות ניתוח זה.
  2. ניתוח להסרת פוליפים באף – פוליפ הוא למעשה סוג של גידול הנוצר ברוב המקרים בעקבות התפתחות דלקתית ברירית האף ובסינוסים. הדלקת עלולה לגרום להתפתחות של פוליפים, אשר בחלק מהמקרים סותמים את הסינוסים ואת חלל האף, מה שגורם לאלרגיות ולתופעות לוואי שונות. בניתוח להסרת פוליפים מתבצעת כריתה שלהם באמצעות שימוש מכשיר מיוחד הנקרא אנדוסקופ.
  3. ניתוח קונכיות האף – קונכיות האף הן בהגדרה סוג של מדפים, שתפקידם לאפשר סינון איכותי של האוויר עקב החיידקים והרעלים המצויים בו. בנוסף, הקונכיות גם מווסתות את הטמפרטורה בה האוויר זורם לאף. אצל אנשים מסוימים, הקונכיות מתעבות מה שגורם לקשיים נשימתיים ולתופעות לוואי כמו כאבי ראש, מיגרנות, אף סתום וכו׳.

כל ניתוחי האף הרפואיים חייבים להתבצע תוך התייעצות עם רופא מומחה מקצועי המתמחה באופן ספציפי בביצוע של ניתוחי אף רפואיים. בחלק מהמקרים יתבצעו ניתוחי אף רפואיים המשולבים עם ניתוח אף קוסמטי .

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן