ניתוח אף רפואי וקוסמטי

תוכן עניינים

ניתוח אף רפואי וקוסמטי – ביחד או לחוד

ניתוח אף רפואי וקוסמטי

יש אנשים שגדלו לחיות עם הפרעה נשימתית בעקבות סטייה של המחיצה, או כתוצאה מפוליפים שהתפתחו באפם עם השנים, מה שגרם לבעיות רפואיות שונות, התפתחות של אלרגיות וכדומה. יחד עם זאת, לעתים אותם אנשים גם לא מרוצים ממראה אפם ואז קיימת האופציה לבצע ניתוח אף רפואי וקוסמטי. אמנם רוב האנשים שבוחרים לבצע ניתוח אף, עושים זאת משיקולים אסתטיים, אך לאלה הסובלים מבעיה נשימתית רפואית, קיימת האופציה לשלב את שניהם באותו הניתוח.

ניתוח באף קוסמטי ורפואי

מה שונה בין ניתוח אף רפואי וקוסמטי

אז מה בעצם ההבדל בין ביצוי ניתוח רפואי, ניתוח אף משולב או ניתוח אף קוסמטי?. ניתוח אף, אותו מבצעים בעקבות בעיה רפואית, יכלול תיקון פגם או נזק שקיים ומפריע למערכת הנשימה, ולעתים אף גורם לתסמינים רפואיים לדוגמא כאבי ראש, נזלות מוגברות, אלרגיות וכדומה. הפגם שיש באף, לעתים מתפתח במהלך השנים ובחלק מהמקרים מולד. ניתוח אף רפואי יתבצע לרוב כתוצאה מגידול של הקונכיות התחתונות, חוסר תפקוד בשסתומי האף, סטייה במחיצה ועוד. בעוד ניתוח אף קוסמטי, מבוצע במטרה לייפות את מראה האף ולהעניק פרופורציה לשאר האיברים בפנים, גם אם אין פגם כלשהו המפריע למטופל לנשום, ניתוח אף רפואי מבוצע במטרה להקל על המטופל מבחינה רפואית. יחד עם זאת, ניתן לבצע ניתוח אף רפואי וקוסמטי משולב, כאשר הדגש בניתוח הוא קודם כל לשפר את הבעיה הרפואית, ורק לאחר מכן לגשת לנושא האסתטי .

מה דומה בין ביצוע של ניתוח אף רפואי או ביצוע של ניתוח אף קוסמטי ומה הדגשים לשניהם?

ניתוחי אף רפואיים וקוסמטייםאין זה משנה אם מדובר בניתוח אף רפואי, קוסמטי או משולב, בכל המקרים יש להתייעץ עם רופא מנתח מומחה, שיאפשר לנו לשאול את כל השאלות על ההליך ולהבין את שלבי ההחלמה לאחר הניתוח. בנוסף, פגישת הייעוץ מטרתה לתאם ציפיות בין המנתח למטופל, במיוחד כאשר מדובר בניתוח אף קוסמטי, זאת משום שמתבצע שינוי של המבנה האנטומי של האף. ניתוח אף רפואי וקוסמטי מחייב בחירה של הרופא המתאים, שכן הליך זה מתבצע במספר שלבים ומורכב משני תחומים כאמור, אסתטי- קוסמטי ורפואי. שלושת הניתוחים – קוסמטי, רפואי ומשולב יכולים להתבצע רק בתום תהליך הגדילה וההתפתחות הפיזיולוגית הן אצל גברים והן אצל נשים, אשר קורית בין הגילאים 16-18. בנוסף, שלושת ההליכים מתבצעים בחדר ניתוח בהרדמה כללית או מקומית, תלוי בסוג הניתוח ובמורכבות שלו. גם הזמן שנמשך ההליך הרפואי משתנה על פי מאפייני הניתוח, אך בממוצע הניתוח נמשך בין 2-5 שעות. זמן ההחלמה משתנה בין מטופל למטופל, אך ברוב המקרים הרופא המנתח מסיר את הסד שמונח בתום הניתוח, לאחר 7 ימי מנוחה בבית.

ניתוח אף קוסמטי, נעשה לרוב משיקולים אסתטיים

ניתוח אף קוסמטי

רוב האנשים אשר בוחרים לבצע ניתוח אף, עושים זאת משיקולים אסתטיים ולא רפואיים. רק בחלק מהמקרים יש צורך לבצע ניתוח אף רפואי ו׳על הדרך׳, לשלב אותו עם ניתוח אף קוסמטי. לא משנה מה הסיבה בה בחרתם לבצע ניתוח אף: רפואית ו/או קוסמטית, תמיד חשוב להיפגש עם המנתח אותו בחרתם לפני הניתוח, להציג בפניו את כל הציפיות והשאלות שעולות בראשכם, ולשמוע על שלבי הניתוח ועל התהליך בצורה המפורטת ביותר. ביצוע של ניתוחי אף משני הסוגים, התפתחו מאוד בשנים האחרונות מה שמאפשר למנתח להציג בפניכם באמצעות תוכנת מחשב ייחודית, הדמיה של תוצאות הניתוח.

ניתוחי אף קוסמטייים

מה חשוב לדעת על ניתוח אף קוסמטי, לפני שמחליטים לבצעו באופן סופי?

כאמור, רוב האנשים בוחרים לבצע ניתוח אף משיקולים של יופי ונראות. אנשים רבים אינם מרוצים מהגודל או מהמראה הכללי של מבנה האף שלהם, ולכן מעוניינים לבצע ניתוח אף קוסמטי. חשוב להבין, כי למרות שמדובר בניתוח שמטרתו הסופית היא לייפות את מראה האף והפנים גם יחד, יש שיקולים רפואיים אותם המנתח לוקח בחשבון, שנלקחים במטרה שלא לפגוע בהליך הנשימתי של המטופל. על אף כי מדובר בניתוח קוסמטי עם מרכיבים אסתטיים לשינוי מראה האף, זהו הליך רפואי לכל דבר ועניין, בו מצויים גם סיכונים אפשריים, אותם יש לקחת בחשבון. סיכונים כמו זיהום או דימום מוגבר יש לקחת בחשבון, אך הסבירות לחוות אותם היא איננה גבוהה. בנוסף, במקרים בהם הצורך לשנות את מראה האף, מגיע ממקום של מצוקה ולא ממקום בו אנו רוצים לשפר את ההרגשה הכללית כלפי עצמנו ואת איכות חיינו, לא תמיד מומלץ לבצע את הניתוח.

מתי הכי כדאי לבצע ניתוח קוסמטי לשינוי מראה האף?

לרוב הגיל האופטימלי לעבור ניתוח אף קוסמטי, הוא בטווח הגילאים שבין 16-19. אצל נשים אפשר לבצע את הניתוח בשלב מוקדם יותר מאצל גברים, זאת משום שמבנה האף מגיע להתפתחותו הפיזיולוגית המלאה, מוקדם מאצל גברים, אצלם מומלץ לבצע את הניתוח מגיל 18. יחד עם עניין הגיל, חשוב לקחת בחשבון גם את נושא הבגרות הנפשית. לא מומלץ לבצע ניתוח אף אצל אנשים שלא התפתחו מבחינה נפשית, זאת משום שהם עלולים לחוות את הניתוח בצורה טראומתית. חשוב לציין שבמקרים בהם מעורב גם חלק רפואי בניתוח הקוסמטי, בראש ובראשונה ידאג המנתח לבעיה הרפואית, ורק לאחר מכן יבצע תיקונים אסתטיים לפי מה שהוחלט מראש.

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן