ניתוח אף בצבא

תוכן עניינים

ניתוח אף בצבא – כדאי? או אולי עדיף לחכות?

ניתוח אף בצבא

כמו בתחומים רבים נוספים, גם בתחום הרפואה יש אין ספור של חידושים טכנולוגיים המאפשרים לבצע ניתוחים מסוגים שונים, במהירות ועם אחוזי הצלחה גבוהים. ניתוחים כמו ניתוח להסרת משקפיים, ניתוח הגדלת חזה וניתוח אף נחשבים לנפוצים לפני, בזמן ואחרי הצבא בקרב צעירים. הבעייתיות של ביצוע ניתוח אף בצבא, היא איננה בניתוח עצמו שכן משך הניתוח הוא קצר יחסית, אלא בזמן ההתאוששות, אשר מחייב מנוחה מוחלטת ואי ביצוע של פעולות ספציפיות במשך מספר שבועות רצופים לאחר הניתוח. לכן, אם אתם חיילים המשרתים בתפקיד הדורש מכם פעילות פיזית מאומצת, ובמקביל גם משרתים הרחק מהבית, אולי עדיף שתחכו עם הניתוח לשחרור, או לחלופין תבקשו חופשה מיוחדת. יש לזכור כי הניתוח מצריך גם ביקורת ע״י הרופא המטפל, מה שיחייב אתכם להיעדר עוד מספר פעמים, במשך תקופה של לפחות 8 חודשים מתום הניתוח.

האם כדאי לעשות ניתוח אף בצבא ?

ניתוח אף בצבא – שיקולים רלוונטים בקבלת ההחלטה

תקופת ההחלמה – מחייבת מנוחה מוחלטת לפחות במשך שבוע. יש להימנע מתזוזות חדות של הצוואר או הראש, וחל איסור לגעת באף בכל צורה שהיא.

האם כדאי לנתח את האף בזמן שבצבא ? סוג השירות – לחיילים המשרתים קרוב לביתם בתפקידים גמישים, ויכולים להרשות לעצמם חופשה יזומה, ניתוח אף בצבא יכול להתאים, בעוד חיילים קרביים עם תפקידים דומיננטיים, מחויבים לבקש אישור מיוחד המלווה
בחופשה בעלת זמן לא מבוטל.

אם בחרתם לבצע ניתוח אף בזמן הצבא חשוב לזכור:

  • זמן ההחלמה הוא קריטי, ויש לפעול על פי ההנחיות של הרופא המנתח.
  • הישמרותו של המבנה החדש של האף, תלויה בתהליך ההחלמה, ולכן תזוזות חדות או פעולות הנוגדות את התהליך, עלולות לפגוע באף ובתוצאות הניתוח.
  • בין חודש לחודשיים מתום הניתוח, יש איסור להיחשף לשמש חזקה, לבצע פעילות גופנית, להיחשף למים (בריכה או ים) ולהניח משקפיים על האף.
ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

עיצוב אף
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן