ניתוח אף בגיל 18

תוכן עניינים

ניתוח אף בגיל 18 – שיקולים שיש לקחת בחשבון

ניתוח אף בגיל 18

ניתוח אף קוסמטי הוא ניתוח שבמהלכו מסיר המנתח סחוס וחלקי עצם שאינם רצויים. לאחר הסרת החלקים, יכול המנתח לשנות את צורתו של האף והוא מבצע קיבוע של האף על פי התוצאה הרצויה. כאשר בוחרים לבצע ניתוח אף בגיל מוקדם, כלומר אצל גברים לפני גילאים 17-18 ואצל נשים לפני גילאים 15-16, יש סיכוי שהתוצאות אשר יתקבלו בתום הניתוח ישתנו. הסיבה לשינוי היא לרוב בעקבות המשך תהליך הצמיחה של האף, ולכן יש חשיבות גבוהה לשלב ההתפתחותי ולגיל בו בוחרים לבצע את הניתוח. ביצוע של ניתוח אף בגיל 18, מומלץ על ידי הרופאים המנתחים, שכן בגיל זה אצל רוב הנערים והנערות השלב ההתפתחותי הפיזי, הגיע לסיומו.

ניתוחי אף בגיל 18

ניתוח אף בגיל 18 – רק אם רחוקים מהגיוס

ניתוחי אף פלסטים בגיל 18חשוב לזכור כי גיל 18 הוא גיל הגיוס לצה״ל, ולכן ביצוע של ניתוח אף בגיל 18 עלול להוות מכשול. תהליך ההחלמה מניתוח אף הינו ארוך ומורכב משלבים רבים, ולכן יש לקחת בחשבון לפחות שבוע במנוחה מוחלטת. גם לאחר שעובר שבוע מיום הניתוח, לעתים עדיין יש תסמינים מהניתוח כמו שטפי דם, נפיחויות וקושי לנשום, ולכן מומלץ לבצע ניתוח אף קוסמטי בגיל 18, רק במידה והגיוס עוד רחוק.

מי קובע באיזה גיל אפשר לבצע ניתוח אף?

מכיון ותהליך הצמיחה והגדילה משתנה בין אדם לאדם, רק הרופא המנתח יכול לקבוע את הגיל בו ניתן לבצע ניתוח אף (במידה והמטופל מתחת לגיל 18). יש נערים ונערות שסיימו את שלב ההתפתחות כבר בגיל מוקדם בעוד יש כאלה שעדיין מתפתחים גם בגילאים מאוחרים יותר. עד גיל 18 יש חשיבות לקביעה זו שכן ביצוע הניתוח, בזמן בו האף ושאר האיברים בגוף עדיין מתפתחים עלול לגרום לתוצאות הניתוח להשתנות.

ראו גם: ניתוח אף – מאיזה גיל?

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

ניתוח אף באזור הצפון והסביבה
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן