ניתוחי אף לא מוצלחים

תוכן עניינים

ניתוחי אף לא מוצלחים – זה נדיר אבל ייתכן

ניתוחי אף לא מוצלחים

ניתוח אף הוא הניתוח הכי נפוץ מבין הניתוחים הפלסטיים הקיימים. ניתוחי אף אמנם נחשבים לבטוחים באופן יחסי, אך כמו בכל ניתוח כירורגי תמיד יש סיכונים והתפתחויות רפואיות שעלולות לצוץ בעקבות הניתוח. במצבים בהם מראה האף אינו תואם את הציפיות של המטופל או את ההדמיה הממוחשבת שבוצעה קודם לכן, לדוגמא האף יצא קטן מדי או הצורה של האף לא עולה בקנה אחד עם רצון המטופל, יש מה לעשות. אחוז גבוה של ניתוחי אף לא מוצלחים ניתנים לתיקון, אותו מבצעים בדרך כלל לאחר שנה מיום הניתוח הראשון, זאת משום שאצל מרבית האנשים לצורה הסופית של האף לוקח זמן להופיע. חשוב לציין, כי ברוב המקרים התוצאות של ניתוח האף אכן תואמות את הציפיות, ורק במקרים ספציפיים וייחודיים ייחשב ניתוח אף לכושל או ללא מוצלח.

ניתוח אף לא מוצלח

ניתוחי אף לא מוצלחים – מה זה אומר?

אלפי ניתוחי אף מוצלחים מתבצעים בארץ בכל שנה. ברוב המקרים תהליך ההחלמה לאחר ניתוח אף, עובר בצורה תקינה ורק במצבים נדירים יש סיבוכים שמתחילים לצוץ רק אחרי הניתוח. יש שתי שיטות עיקריות לבצע ניתוח אף. ניתוח אף סגור, המתבצע דרך הנחיריים מבלי לחתוך את העור, מה שמאפשר למטופל לחזור לשגרה לאחר זמן קצר. הסוג השני, הוא ניתוח אף פתוח אשר מותיר צלקת קטנה על העור, זאת משום שמתבצע חיתוך חיצוני, אך עם הזמן הצלקת כמעט ונעלמת. לעיתים נדירות, ניתוחי אף לא מוצלחים גורמים לבעיות רפואיות שונות או לחוסר שביעות רצון מבחינה אסתטית. ניתוח אף לא מוצלח עלול להתבטא בסיבוכים הכוללים זיהום, דימום מתמשך, פגיעה בנשימה או פגיעה בחוש הריח.

ניתוחי אף שלא צלחו לעתים ידרשו תהליך שחזור

במקרים מסוימים כתוצאה מניתוחי אף שאינם עברו בהצלחה, יש צורך בהתערבות רפואית חוזרת, תוך ביצוע של תיקון הניתוח הראשוני. כל מקרה נבחן לגופו, ויש שיטות רבות לתיקון ניתוח אף לא מוצלח.

ניתוחי אף שלא יצא מוצלחחלק מהבעיות שעלולות לצוץ בעקבות ניתוחי אף לא מוצלחים הן חוסר תחושה הנמשכת באזור האף, מבנה חלש מדי, איחוי לא תקין, עור מדולדל, חוסר התאמה למבנה החדש של האף ועוד. ניתוחי שחזור מתבצעים על מנותח שלא היה שבע רצון מתוצאות הניתוח, או כתוצאה מבעיה רפואית שמתפתחת אחרי הניתוח. ניתוחי שחזור מתבצעים רק שנה לאחר הניתוח המקורי ורק לאחר שהאף קיבל את הצורה הסופית שלו. ניתוחי שחזור נחשבים למורכבים ודורשים מנתח מומחה ומקצועי.

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

5 חודשים אחרי שמבצעים ניתוח אף
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן