מה חשוב לדעת על ניתוח אף?

תוכן עניינים

האף הוא אחד האיברים הבולטים ביותר בגוף, בעיקר בגלל המיקום שלו במרכז הפנים. אצל לא מעט גברים ונשים, בכל הגילאים, הוא מקור לחוסר שביעות רצון – עד כדי פגיעה בדימוי העצמי ואפילו בביטחון העצמי. במקרים אלה כדאי לשקול מעבר ניתוח אף. למעשה ההליך הכירורגי שמאפשר לעצב מחדש את האף הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר, וחשוב לדעת למי הוא מתאים, באילו מקרים הוא פחות רלוונטי ומהן הדרכים השונות לשנות את האף.

למי מתאים ניתוח לעיצוב האף ובאילו מקרים מנתח פלסטי ממליץ לא לעבור את ההליך?

ניתוחי אף מיועדים לגברים ונשים שלא מרוצים מהצורה ו/או הגודל הנוכחיים של האף שלהם. אף גדול מדי, אף שפיצי, אף עם גבנון, אף לא סימטרי ויש עוד דוגמאות – בכל המקרים הנ"ל ניתוח האף עשוי להקנות לו צורה מחמיאה יותר, בהתאם למבנה הפנים ולרצון של האדם.

יחד עם זאת ישנם גם מצבים שבהם מנתח פלסטי בעל יושרה ימליץ שלא לעבור את הניתוח. כך במקרים שבהם הפער בין הצורה הנוכחית לבין הצורה שניתן להגיע אליה בעזרת ניתוח אינו משמעותי, כך גם כשלאדם בעיות רפואיות שעלולות לגרום לסיכון ממשי אם הוא יעבור הליך כירורגי, וזהו המצב גם כשהציפיות של האדם לא ריאליות.

מבחינת הגיל, ניתן לעבור ניתוח אף כבר מסביבות גיל 16-17, כשהאיבר מגיע לצורתו הסופית.

הסוגים השונים של ניתוח אף

ישנן שתי דרכים לעצב מחדש את האף באמצעות הליך כירורגי – באמצעות ניתוח אף סגור או פתוח.

ניתוח בשיטה ה"סגורה" מתבצע דרך חתכים פנימיים, בתוך האף. בשיטה ה"פתוחה" ישנם גם חתכים חיצוניים. היתרונות העיקריים של הטכניקה הראשונה הם זמן החלמה קצר יחסית וכמובן היעדר צלקת חיצונית. בשיטה הפתוחה למנתח יש חופש פעולה נרחב יותר ולכן אפשרות לבצע שינויים משמעותיים יותר.

הבחירה היא על סמך מבנה האף, צורת האף הרצויה מבחינת המטופל או המטופלת ושיקולים רפואיים נוספים.

כמה זמן נמשך ניתוח האף?

ניתוחים באף אורכים לרוב בין שעה ל-90 דקות. ההליך מתבצע תחת הרדמה מלאה. לאחר השלמת עיצוב האף מחדש נדרשת השגחה של מספר שעות, ולרוב ניתן להשתחרר הביתה כבר ביום הניתוח.

זמן ההחלמה הנדרש אחרי ניתוח אף הוא כשבוע. תופעות הלוואי העיקריות הן בצקות באזור המנותח ושטפי דם נקודתיים. ייתכן גם כאב קל. התופעות נעלמות מעצמן תוך מספר ימים. סיבוכים אפשריים – אבל נדירים – הם דימום, זיהום, אובדן תחושה באף וצלקת לא אסתטית. ככל שהמנתח מנוסה ומיומן יותר, כך הסיכון הוא מזערי יותר.

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

את התוצאות של ניתוח האף ניתן להתחיל לראות לאחר כשבועיים-שלושה. כעבור מספר חודשים נוספים ניתן ליהנות מהתוצאות הסופיות ומהמראה המחמיא יותר. כדאי לדעת שבחלק מהמקרים הניתוח משפר גם את הנשימה, כך שהרווח כפול ומכופל.

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן