תיקון ניתוח אף

תוכן עניינים

תיקון ניתוח אף – מאוד מבאס אבל יש מה לעשות!

כל אחד מאיתנו שחולם לבצע כל חייו ניתוח אף קוסמטי, רפואי או משולב, גם אם מודע לאפשרות שהניתוח לא ייצא בתיאום מלא עם ציפיותיו לא מדמיין את הסיטואציה. מדובר במצב ששם אותנו בתחושה שאינה נעימה, תחושת אכזבה, תסכול ולעתים אפילו מוביל לדיכאון. אז למה בכלל אנשים מגיעים למצב שהם זקוקים לעבור תיקון ניתוח אף לאחר שעברו ניתוח אף כושל. תיקון של ניתוח אף שאינו הצליח הוא ניתוח מורכב, במצבים מסוימים אפילו מורכב יותר מהניתוח הראשון.

תיקון הכרחי של ניתוח אף

תיקון ניתוח אף – מאילו סיבות?

במהלך ביצוע ניתוח אף ראשוני, המנתח מפריד את העור מהשלד של האף ומבצע פעולות שונות הכוללות שבירת עצם, ניסור, שיוף, הסרת סחוסים ורקמות.
לאחר מכן, המנתח משנה את המבנה האנטומי של האף, חותך ותופר את הסחוס שבונה את האף, ואף בחלק מהמקרים מוסיף סחוס ממחיצת אף. בנוסף, כחלק מניתוח אף ראשוני הרעיון הוא לשנות ולתקן את מבנה האף על ידי הצרת נחיריים, קיצור של האף תוך ביצוע חתכים פנימיים ולעתים חיצוניים. אז מתי יכול לקרות מצב שאנו זקוקים לעבור  ניתוח אף בשנית?

  1. סיבוך אסתטי – במצבים בהם קיימות בליטות סחוס קטנות, בעיה במבנה העצמות שבגב האף, או א-סימטריה מסוג כלשהוא, יכול להיות שנצטרך תיקון ניתוח אף שלרוב יהיה פשוט. את הצורך לבצע תיקון מסוג זה, ניתן לראות רק לאחר מספר חודשים לאחר ההחלמה מהניתוח הראשון. במצב זה, יש לפנות למנתח הראשוני והתיקון יתבצע ללא עלות נוספת, אלא רק בתוספת של תשלום סמלי לבית החולים.
  2. סיבוך רפואי – במצבים בהם מתפתחים סיבוכים רפואיים כמו סיבוך נשימתי או אובדן חוש ריח (נדיר), עלול להיות קשר לרמת המיומנות והמקצועיות של המנתח. סיבוך רפואי קשור לפגיעה בדרכי הנשימה או במבנה האף והנחיריים, כתוצאה מכריתת יתר של סחוסים או ביצוע פעולה שאינו נכונה. כאשר חלה הפרעה בהרמוניה של האף, עלינו לפנות למנתח מומחה שמתמקצע בתיקון ניתוחי אף, זאת משום שמדובר בהליך מורכב מבחינה רפואית.

תיקון ניתוח אף

מחיר תיקון ניתוח אף

בגדול המחיר נע בין 5,000 ₪ לניתוח הכי בסיסי ורגיל והוא יכול לטפס עד לעלויות של 16,000 ₪ לניתוחים חוזרים.
המחיר לתיקון אף אינו קובע והוא משתנה מאוד בהתאם לתנאים. כך שיש הבדל במחיר בין מנתחי אף שונים, יש הבדל מבחינת סוג הניתוח, יש הבדל בין ניתוח המחייב אשפוז לבין כזה שנעשה במרפאה וכן הלאה. כל הגורמים הללו ביחד משפיעים על המחיר הסופי של הניתוח.
יש מקרים אשר בהם אפשר יהיה ליהנות מהביטוחים המשלימים של קופות החולים במקרים אשר בהם הם יראות הצדקה לביצוע הניתוח המדובר.

איך מתקנים ניתוח אף ראשוני?

תיקון ניתוח אף שלא הצליח כל מקרה נבחן לגופו. תיקון ניתוח אף תלוי כמובן בפעולה שבוצעה בניתוח האף הראשוני אשר גרמה לסיבוך הראשון או השני אותם ציינו מקודם. אם המנתח הראשון הוריד מעט מדי רקמות או סחוסים, ניתן כמובן לתקן זאת בקלות יחסית ולהסיר סחוס נוסף בכדי להשיג סימטריה מושלמת. לעומת זאת, כאשר המנתח הוריד יותר מדי, וכעת עלינו להתמודד עם אחד מהסיבוכים הרפואיים, יש צורך להעביר סחוסים מרקמות  אחרות, מה שמסבך את הניתוח. זכרו, לא כל מנתח מיומן לביצוע ניתוח אף שניוני ולכן עליכם לבחון את ההליך מקרוב ולוודא שאתם מבצעים את התיקון במקום הנכון והבטוח ביותר. בנוסף, תיקון של ניתוח אף יכול להתבצע רק לאחר שנה מהניתוח הראשון.

ראו גם: ניתוח אף ללא שבירת עצם – למי זה מתאים?

באילו מצבים ניתן לעשות תיקון ניתוח אף?

ניתוח אף חוזר זהו ניתוח המחייב מקצועיות ברמה גבוהה במיוחד עם יכולת לבצע את התיקון בצורה הרצויה באופן מדויק ומושלם ממש. המצבים אשר בהם ניתן לבצע ניתוח אף חוזר כוללים מספר סיטואציות.

  1. חוסר סימטריה – כאשר ישנה בעיה בסימטריה של הנחיריים, הניתוח החוזר עשוי בהחלט להיות יעיל.
  2. נחיריים רחבים או צרים מידי – בניתוח ניתן לתקן גם בעיות מהסוג הזה.
  3. מבנה אף בעייתי – תיקון שהוביל למבנה בעייתי של חוסר סימטריה בשקעים ובאף.
  4. אף שלא נראה טוב כמו אף שנוטה הצדה, אף סולד מידי, אף נפול מידי או אף פחוס.

מה ניתן לתקן בניתוח אף חוזר?

ניתוח אף חוזר הינו אפשרי וחשוב לדעת מה ומתי אכן שווה לשקול ניתוח כזה. בגדול, בכל מקרה של תוצאה מעוותת כמו חוסר סימטריה של האף בשל סיבות שונות כמו גם אף נפול, אף סולד או כל בעיה אחרת, ישנה בהחלט אפשרות לפנות אל איש מקצוע מומחה בתחום הפלסטיקה ולבקש לבדוק יחד אתו את האפשרויות הקיימות בהתאם למצב. אם יהי זה רופא מומחה הרי שאפשר יהיה לצפות כי אכן תתקבלנה התוצאות הרצויות.

האם יש סיבוכים בתיקון ניתוח אף?

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח שנועד לצורך תיקון, עלולים להיות סיכונים שונים. עם זאת, כאשר מבצעים את הניתוח בעזרת צוות מיומן ומקצועי ורופא שיש לו את המומחיות הראויה, הרי שאפשר יהיה להבטיח סיכויים גבוהים הרבה יותר של הצלחה ושל תוצאות מוצלחות על פי רצונו של המטופל ולשביעות רצונו.
אז ברור שעדיף מלכתחילה לבצע את הניתוח הראשון בצורה הכי מקצועית כדי לחסוך תיקונים, אך אם נדרש תיקון, זה בהחלט אפשרי.

תיקון קצה האף

הרבה אנשים לא מרוצים מהמראה של קצה האף שלהם. הם היו רוצים לו רק יכלו, לשייף את הקצה, להרחיב מעט או להצר, ליישר או לקצר ובקיצור לשפץ את הקצה שמציק להם בעין ובתחושה.
אז יש בהחלט דרכים ואפילו פשוטות יחסית לביצוע השיפוץ והשינוי הנדרשים. באמצעות פעולה כירורגית שלא חייבת להיות פולשנית ומסובכת, ניתן בהחלט להגיע לתוצאות יפות מאוד בדיוק לפי רצונו של המטופל.

תיקון ניתוח אף: כיצד להתכונן?

לקראת ניתוח אף יש להתכונן על פי ההוראות של המנתח שיבצע את הניתוח. הוא זה שקבע מהם הנהלים הנדרשים ואיך על המטופל להתכונן בהתאם לפרוצדורה הצפויה. המנתח אמור לבחור את השיטה בה הוא יבצע את הניתוח כמו גם את סוג ההרדמה כאשר כל הנתונים הללו יחד יובילו לקביעת תוכנית טיפול מתאימה למטופל.

אילו סוגים של ניתוחי אף קיימים?

יש סוגים שונים של ניתוחי אף כאשר הגישות השונות משפיעות הן על תוצאות הניתוח והן על משך ההחלמה.
בגדול יש את הגישה הסגורה אשר בה הניתוח מתבצע בלי שיבצעו חתך לפתיחה של האף, עם זאת לא תמיד התוצאות של ניתוח כזה הן תוצאות יעילות וטובות וזו הסיבה שיש רופאים רבים שבוחרים בשיטה הפתוחה. באמצעות השיטה הזו ניתן להגיע לתוצאות יעילות וטובות פי כמה וכמה בהתאם לנתונים של המטופל.

לא חייב ניתוח! זריקות לתיקון ניתוח אף

מלבד ניתוחים לתיקון האף יש גם את האפשרות לבצע תיקון לאף על ידי זריקות. מדובר בזריקות שחוסכות את הטיפול הפולשני וכך אפשר לתקן את האף בצורה מהירה.

 

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

תיקון ניתוח אף
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן