ניתוח אף מחיצה

תוכן עניינים

נעים להכיר – ניתוח אף מחיצה

ניתוח אף מחיצה

מחיצת האף היא למעשה ה׳קיר׳ הממוקם במרכזו של האף, והיא זו המחלקת את האף שלנו לשני חלקים הנקראים נחיריים. מחיצת האף בנויה משלד סחוסי גמיש ונוקשה מעט, בחלק הקדמי של האף, ושלד גרמי ודק יותר, בחלק האחורי של האף. במקרים מסוימים מתקיימת סוג של עקמומיות או סטייה של מחיצת האף הדורשת ניתוח אף. מחיצה עקומה, לעתים גורמת לחסימה חלקית או מלאה של דרכי הנשימה, ובמצבים כאלה יש צורך בניתוח. רוב האנשים שסובלים מסטייה של המחיצה, לא חייבים לבצע ניתוח אף ויכולים לחיות כך כל חייהם.
ניתוח מחיצה באף

ניתוח אף מחיצה – אסתטי או רפואי?

אנשים הסובלים מסטייה של מחיצת האף, לרוב יצטרכו לעבור ניתוח רפואי, בשל הפרעה נשימתית, כאבי ראש חדים, אלרגיות ושאר תופעות לוואי הקשורות לסטייה זו. במקרים מסוימים, הסטייה גורמת גם למראה שאינו אסתטי, ולכן קיים הרצון לעבור ניתוח אף. מחיצה שאיננה ישרה ברוב המקרים, לא תגרום להפרעות בריאותיות, אך במקרים שכן, חובה לשקול לבצע ניתוח. אנשים רבים בוחרים לבצע את הניתוח הרפואי יחד עם הניתוח האסתטי ולהרוג שתי ציפורים במכה אחת׳.

ניתוח ליישור מחיצת האף – איך זה מתבצע?

סוג ניתוח אף של המחיצהניתוח לתיקון מחיצת האף מכונה בשפה המקצועית Septoplasty. את הניתוח יבצע מנתח האף, מבלי לחתוך חתכים חיצוניים ולכן אין פגיעה בצורה או במבנה, כאשר עוברים סוג זה של ניתוח אף. מחיצה שאינה ישרה, דורשת הרדמה מקומית או כללית מלאה. בזמן הניתוח, המנתח יסיר את חלקי הסחוס והרקמות המיותרים, אשר גורמים לסטייה של המחיצה. לאחר ההסרה, יתבצע יישור של המחיצה שיאפשר מעבר אוויר אופטימלי בשני הנחיריים. בשונה ממה שאנשים חושבים, ניתוח ליישור המחיצה הוא ניתוח רפואי לכל דבר, ורק לאחר היישור (במידת האפשר), מתבצע גם התיקון האסתטי. בסיומו של ניתוח לתיקון המחיצה, יכניס המנתח שני טמפונים לחלל האף, בשני הנחיריים שמטרתם היא לייצב את המחיצה עצמה, למנוע תזוזה שלה עד לקיבוע מלא ולאפשר לדם הנותר להיספג. בשבוע שלאחר הניתוח, חייבים להימצא במנוחה מוחלטת ולהקשיב באופן מלא להוראותיו של הרופא המנתח. בכמה ימים הראשונים, יהיה קשה לנשום דרך האף כתוצאה מהניתוח, אך אין מה לדאוג, תחושה זו חולפת תוך מספר ימים. יש חשיבות גבוהה לבחירת המנתח שכן אחוזי ההצלחה של ניתוח זה גבוהים באופן יחסי, ולכן מומלץ מאוד לבחור במנתח אף שכבר התנסה בניתוחים מסוג זה.

יישור מחיצת האף – יתרונות

יישור מחיצת האף

מחיצת האף היא "קיר ההפרדה" הנמצא במרכז האף. הקיר מפריד בין הנחיריים ואצל רוב האנשים הוא לא ישר ומדויק (גם אם זה לא נראה כך). ניתוח יישור מחיצת האף הוא ניתוח פלסטי אסתטי המשנה את מראה הפנים. במהלך הניתוח חושף המנתח את העצם, משנה את המחיצה ומיישר אותה ולבסוף מחזיר את העור למקומו והמטופל עובר להליך השיקום.

היתרון האסתטי של יישור מחיצת האף

כאשר מחיצת האף אינה ישרה היא משפיעה על המראה האסתטי של הפנים. ביצוע ניתוח יישור מחיצת האף משנה את המראה, מעלה את הביטחון ואת הדימוי העצמי.

יישור מחיצת האף אצל מנתח מומלץ

היתרון הבריאותי של יישור מחיצת האף

ליישור מחיצת האף ישנם גם יתרונות בריאותיים ובהם שיפור זרימת האוויר והקלה על הנשימה. רבים אינם מודעים לדרך בה הם נושמים ומגלים רק לאחר הניתוח כי במשך כל חייהם הם נשמו בכבדות ולא בנינוחות. זרימת האוויר הטובה יכולה להשפיע בין היתר גם על השינה ולשפר אותה.

כמה עולה ניתוח אף וכיצד הוא יכול להשפיע על חיי היום יום

יישור מחיצת האף - תוצאות מיידיותלשאלה כמה עולה ניתוח אף אין תשובה אחת בלבד וזאת בשל העובדה שכל מטופל הוא שונה והניתוח שלו יהיה אחר. חיפוש מידע אחר ניתוח אף מחיר יעלה טווח שמתחיל ב-5,000 ₪ ועד 20,000 ₪. ההבדלים הגדולים נובעים מהמורכבות ולכן מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר מכמה רופאים – מנתחים שונים.

האף הוא הרכיב הכי דומיננטי והכי מרכזי בפנים שלנו. אז כשאנחנו נולדים הוא כמעט תמיד יהיה חמוד, קטן ומחמיא. השנים שחולפות לא תמיד מובילות אותו לכיוון הזה.

יש מקרים שהוא נעשה רחב מידי, ארוך מידי, עקום מעט, חסר סימטריה ועוד שלל בעיות אסתטיות שלא תמיד קל לנו להשלים איתם. נוסיף על זה את הפגיעות הגבוהה שיש לאף במצבים של טראומות מסוגים שונים כמו תאונות, חבלות, מכות וכן הלאה.

כך שפעמים רבות קורה שאנשים מבקשים לערוך ניתוחים שונים באף. אם זה ניתוח יישור מחיצת האף ואם זה הקטנה של האף וכן הלאה.

ניתוח יישור מחיצת האף

חשיבות יישור מחיצת האף

אנשים שסובלים ממחיצת אף עקומה עלולים לסבול סבל רב ואיכות חיים ירודה. כפחי שכבר הרחבנו, מדובר בבעיה שעשויה לגרום לקשיי נשימה, לבעיות בשינה ולתחושה כללית לא טובה.

במצבים מעין אלו קיימת חשיבות מדרגה עליונה לתיקון מחיצת האף על מנת לשפר את תפקודו התקין של החולה.

הכנה לניתוח – הנחיות, מה מותר ומה אסור?

ניתוח מחיצת אף מחייב בהכנות מתאימות על מנת שאכן התוצאות תהיינה טובות. לפני הכול חשוב לדעת כי ניתוח אף לא יתבצע בגיל צעיר מידי כאשר האף עדיין לא סיים את הגדילה וההתפתחות הסופיים שלו.

לרוב יהיה זה החל מגיל 16. נערים רבים אכן מצפים לרגע בו הם יוכלו לשנות ולעדן במעט את מבנה האף שלהם כי הוא לא מוצא חן בעיניהם.

כאשר הנער מקבל את מבוקשו והאף חוזר למסגרת שהוא התווה לו, הוא מקבל ביטחון עצמי גבוה יותר ותחושה של קבלה עצמית גבוהה וטובה.

ניתוח יישור מחיצת האף – סיבוכים אפשריים

ישנם סיבוכים שונים שעשויים להתרחש במהלך פרוצדורות ניתוחיות שנערכות באזור האף. כמו כל ניתוח, גם כאן אנחנו עדים לתופעות לוואי שונות כמו דימומים קשים, עיוותים שנוצרים, צלקות בעייתיות ולעיתים תוצאות שלא מושגות.

עם זאת, כיום יש הרבה יותר הצלחות בתחום ואנחנו עדים לכך כי יותר ויותר אנשים יוצאים מהניתוחים הללו כאשר הם בהחלט יכולים להעיד על איכות חיים שהשתפרה מאוד ואף שקבל צורה ותפקוד חדשים וטובים פי כמה וכמה.

ראו גם: האם כדאי לעשות ניתוח אף?

כל המידע הדרוש בכדי לעבור ניתוח יישור מחיצת האף

ננסה להציג בפניכם את כל המידע החיוני והחשוב אודות ניתוח יישור מחיצת האף. מדובר בבעיה רפואית שכיחה בקרב האוכלוסייה, אשר במקרים מסוימים דורשת מעבר של הליך כירורגי, המסייע בהפחתה של תופעות הלוואי הנלוות לתופעה זו.

מעבר של ניתוח בו המנתח מבצע יישור של מחיצת האף, לרוב תסייע להקל או להיפטר מתסמינים רבים, ותתרום לשינוי באורח החיים של אותם אנשים הסובלים מהתופעה.

באיזה מקרים אנשים צריכים לעבור ניתוח יישור מחיצת האף?

מחיצת האף, ממוקמת אצל רוב האנשים במרכז מערת האף ומחלקת אותה לשני חלקים. מחיצת האף בנויה משתי שכבות: שכבה גמישה בחזית של האף ושכבה גרמית דקה בחלק האחורי של האף.

רק במקרים, בהם מחיצת האף מתעקמת מסיבות שונות, מה שגורם להפרעה בנשימה, יש צורך בניתוח מחיצת אף. למעשה, ניתוח יישור מחיצת האף הוא הליך בו מתבצע תיקון של המחיצה המאפשר להיפטר מתופעות כמו בעיות נשימה, זיהומים בסינוסים, תחושה של אף סתום, חוסר פרופורציות ועוד..

ניתוחים ליישור מחיצת האף

איך מתבצע הניתוח בו מיישרים את מחיצת האף שהתעקמה?

לאחר שהחלטתם לבצע ניתוח מסוג זה, תעברו מספר בדיקות רפואיות הכוללות בדיקות דם, ובמקרים מסוימים גם בדיקת CT.

ניתוח אף- תיקון מחיצה, מחייב את המטופל להתנהג על פי מספר נהלים הכוללים: הפסקת עישון מספר שבועות לפני הניתוח, הפסקה של שימוש בתרופות ספציפיות, צום מוחלט ועוד.

ניתוח יישור מחיצת האף, מתבצע דרך האף מבלי שהמנתח חותך את האף מבחוץ. צורתו של האף איננה נפגעת בעת ביצוע ניתוח אף. יישור מחיצה, עורך בין 1-3 שעות ומתבצע ברוב המקרים תוך הרדמה מקומית.

ניתוח ליישור מחיצות אף

מה ההרגשה לאחר ניתוח יישר מחיצת האף?

יש אנשים רבים הסובלים ממחיצת אף עקומה. כאשר המחיצה עקומה עשוי האדם לסבול מתחושות של גודש באף, מדימומים שונים באף, מקשיי נשימה, מנחירות, ממצבים של דום נשימה בשינה ועוד כהנה וכהנה תופעות שונות.

ברור שבמצבים מעין אלו לא מדובר בבעיה אסתטית גרידה.

מדובר בעניין בריאותי ממש שלא תמיד אפשר באמת לחיות אתו בשלום. במצבים מעין אלו חשוב לפנות אל רופא מומחה לתחום הזה של ניתוחי אף על מנת שהוא יציע וגם יבצע את הטיפול הנכון והמתאים על מנת לפתור בסופו של דבר את הבעיה.

לאחר הפרוצדורה, אם היא אכן נעשתה כמו שצריך, ולאחר ימי ההחלמה הנדרשים יתחיל החולה ליהנות מאיכות חיים גבוהה וטובה פי כמה וכמה כאשר האף ישרת אותו היטב בלי כל בתקלות והבעיות שהיו עד כה.

מספר דגשים לניתוח עצמו

  • לילה לפני ניתוח אף – יישור מחיצה, נסו להירגע ולישון היטב.
  • בהרדמה מקומית לא תחושו כאב בזמן הניתוח, אך כן תחושו תזוזה באזור של האף.
  • בהרדמה כללית אתם מורדמים לחלוטין, ולכן לא מרגישים דבר במהלך הניתוח עצמו.
  • ניתוח אף – תיקון מחיצה, מתבצע לרוב באמצעות שימוש במכשיר המכונה אנדוסקופ, המסייע למנתח אף, לזהות את המיקום המדויק בו המחיצה עקומה.

השלבים לביצוע הניתוח

  1. זיהוי המיקום המדויק של סטיית המחיצה. זהו השלב החשוב ביותר בניתוח. ברגע שהמנתח מזהה את המקום בו ישנה סטייה של המחיצה, הוא יכול להתחיל בניתוח עצמו.
  2. בשלב השני מתבצע חיתוך של הרירית, אשר מכסה את המחיצה עצמה. המנתח חושף את הסחוסים והעצמות ופותח את החסימה בדרכי הנשימה.
  3. המנתח מסיר את החלקים הגורמים להתעקמותה של המחיצה ומחזיר את הרירית למקום המקורי שלה.
  4. אצל חלק מהמטופלים, המנתח מסיר את קונכיות האף, אשר חוסמות מעבר של האוויר.
  5. המנתח מסיים את הניתוח ומניח טמפונים מיוחדים לספיגתו של הדם.

עשוי לעניין אתכם: מנתחי אף מובילים.

ניתוח יישור מחיצת האף

החלמה מניתוח יישור מחיצת האף – הנחיות לתקופת ההחלמה

ניתוח אף היא למעשה פרוצדורה לא ממש מורכבת. היא נעשית בהרדמה מקומית או כללית כאשר מספר שעות אחריה המטופל משוחרר לביתו.

יש רופאים שנועצים טמפונים בנחיריים למשך שלושה ימים כדי לעצור ולמנוע דימומים אפשריים מה שעלול לסבך את החולה בזיהומים שיקשו עליו מאוד במהלך ההחלמה.

כיום יש שיטות שונות לצריבה של אזורי הניתוח מה שיוביל להחלמה מהירה ויעילה.

החלמה מניתוח אף, נמשכת בין  7-14 ימים ומחייבת הימנעות מפעילות גופנית והקשבה מוחלטת להוראותיו של הרופא המנתח.

אנחנו באתר MyNose עובדים עם הרופאים המומחים בארץ, השאירו פרטים בטופס וקבלו הצעות מחיר מהמנתחים המקצועיים בתחום וקבלו עד 50% הנחה!

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

ניתוח אף והשפעות של השמש
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן