ניתוח אף לגברים

תוכן עניינים

מודעות אסתטית גם אצל המין הגברי – ניתוח אף לגברים

באופן סטיגמתי רוב הניתוחים הפלסטיים העוסקים באסתטיקה של הפנים, משתייכים אוטומטית לנשים. מסתבר, שבשנים האחרונות יותר ויותר גברים מעוניינים לבצע ניתוחים פלסטיים מסוגים שונים ביניהם ניתוח אף לגברים, ניתוח הצמדת אוזניים לגברים, שאיבת שומן לגברים ועוד. נתונים סטטיסטיים מוכיחים, כי בממוצע 25% מניתוחי האף מבוצעים על גברים.

במאמר זה נלמד על:

ניתוח אף לגברים

באיזה מקרים מבצעים ניתוח אף לגברים?

  • כאשר יש רצון לשנות את גודל האף.
  • כאשר רוצים לשנות את הזוית בין האף לשפה.
  • הצרה של האף.
  • כאשר יש רצון ליישר את האף או להוריד גיבנת, מבצעים ניתוח אף לגבר.
  • להקל במצבים של בעיות נשמה.
  • ניתוח תיקון נזקים של אף שבור.
  • פגיעות במחיצת האף.
  • עיצוב קצה האף.
  • ועוד…

לא כולם מבסוטים ממבנה האף שלהם. אמנם לרוב התינוקות יש אף קטן וחמוד אך עם השנים הגוף גדל ומתפתח ומבחינתנו, האף לא תמיד הולך לכיוונים הרצויים. לעיתים הוא רחב מידי לטעמינו, במקרים אחרים הוא גבנוני כאשר יש מקרים אשר בהם אנחנו רואים בו חוסר סימטריה.

יש נשים רבות וגם גברים רבים שמבקשים לעבור ניתוח אף כדי לסדר מחדש את המבנה שלו. חשוב להבין מה בדיוק נכלל בתהליך, מה הציפיות שאכן אפשר לצפות להן וכן, יש להבין את ההבדל בין ניתוח אף לגברים לבין ניתוח אף הנערך לנשים.

ניתוח אף לגבר

מאיזה גיל יכולים גברים לבצע ניתוח אף?

גברים מתפתחים מבחינה פיזית לאט לעומת נשים ולכן הגיל המומלץ לבצע ניתוח אף לגברים, הוא לא לפני גיל 16. בין גילאי 16-18, מסתיים תהליך הצמיחה של האף ורק אז התוצאה של הניתוח תישאר קבועה.

ראו גם: ניתוח אף – מאיזה גיל?

מחיר ניתוח אף לגבר

המחיר לניתוח אף לגברים משתנה על פי סוג הניתוח ויכול לנוע בטווח יחסית גדול של 5,500 – 22,000 ש"ח.
אם המטרה היא רפואית יהיה לניתוח מחיר שונה ממקרים אשר בהם הניתוח הוא ניתוח אסתטי. זו הסיבה שגם לא נוכל לתת כאן מחיר אחיד וקבוע על הניתוח.
חשוב להבין כי ניתוח אף הוא מידי משמעותי מכדי שנתייחס רק לעלויות שלו. לפני הכול חובה לוודא כי המנתח הוא מנתח פלסטי מומחה וכי אפשר לסמוך עליו כי הוא אכן יעשה את מלאכתו בצורה הכי מקצועית ויפה.

לחצו כאן להרחבה על כמה עולה ניתוח אף >>

מתי אפשר לקבל הנחה מקופות החולים?

יש מקרים רבים אשר בהם ניתוח אף נעשה מסיבות בריאותיות בלבד. כמו למשל אדם הסובל מקשיי נשימה בגלל מבנה אף בעייתי או כאלה שסובלים מנחירות ודום נשימה. מקרים כאלה עשויים להיות מסובסדים על ידי קופת החולים.

איך להתכונן לפני ניתוח אף לגבר?

לפני שיוצאים לניתוח כזה חשוב לבדוק היטב מה המטרה של הניתוח והאם אכן כדאי ללכת על ההליך הזה. ברגע שהגעתם להחלטה שאתם אכן עושים את זה, אתם צריכים לבדוק היטב אל מי אתם פונים. חשוב שהניתוח יתבצע בצורה הכי מקצועית והכי בטוחה כדי להבטיח תוצאות מושלמות.
ההכנה לניתוח אמרה להיעשות על פי ההנחיות של הרופא המנתח שיורה למטופל איך וכיצד להיערך לקראתו.

שוני אנטומי בין גברים לנשים

ניתוח אף לגבר הינו שונה מניתוח אף לאישה. ההבדל נעוץ בעיקר בגלל המבנה האנטומי השונה בין גבר לאישה. הגברים בעיקר באזור הים תיכוני יש להם אף דומיננטי נשרי. לאף כזה יש משום מה קונוטציה שלילית בעיני החברה הישראלית. האף הסולד נתפס כאף הרבה יותר מחמיא ועדין. ברור שאי אפשר לקובע עובדות אלו באופן גורף אך בחברה הקלוקלת בה יש אופנות שולטות הרי ששטיפות המוח הרבות עושות את שלהם ועל כן גרים רבים מבקשים 'להרים את האף' מעט.

ההבדלים האנטומיים בין האף הגברי לבין האף הנשי הם:

  • גודל האף – לגבר יש בדרך כלל אף גדול וארוך יותר. (לאישה האף הממוצע הוא עד 5.5 ס"מ ואצל הגבר האורך עומד על ממוצע של 6 ס"מ)
  • עובי העור – העור אצל הגבר עבה יותר. מה שעשוי להקות על צמצומו לאחר הניתוח. מצד שני העור העבה נוטה להסתיר צלקות ובעיות אסתטיות אחרות שעשויות לנבוע בעקבות ההליך הניתוחי.
  • העצמות והסחוס – עצמות האף והסחוס של הגבר חזקים וקשים יותר. מה שמקשה על הפעולה הכירורגית. הניתוח חייב להיעשות באופן זהיר על מנת שלא להחליש את העצמות ואת המבנים של האף.

השוני בין היום לפעם

בעבר גברים היו מתביישים לבצע ניתוחים פלסטיים, אך היום מחסום הבושה נפרץ וכבר בגילאים צעירים גברים רבים מבקשים ומעוניינים לבצע ניתוח אף. המודעות לאסתטיקה עלתה באופן ניכר בשנים האחרונות ואנשים רבים, גברים ונשים כאחד מעוניינים לשפר את המראה החיצוני שלהם. האף הוא איבר מרכזי המשפיע בצורה ניכרת על מראה הפנים, ולכן כולם מודעים שכל שינוי קטן במראה שלו ישפיע על כל מראה הפנים.

כמה זמן נמשך הניתוח ומה לגבי ההחלמה?

ניתוח אף המותאם לגברניתוח אף לגברים נמשך בין שעה לשעתיים, אך זה תלוי כמובן בסוג הניתוח ובמורכבות שלו. את תקופת ההחלמה ניתן לחלק לשני חלקים.

בשלב הראשון, מחלימים כאשר האף עדיין מכוסה בסד ונתמך בגבס או באמצעות קיבוע. בשלב השני, ממשיכים את ההחלמה בהתאם לתופעות ולתסמינים שמופיעים, וזה קורה לאחר שהרופא המטפל הוריד את הסד בתום 7 ימים מיום הניתוח.

אצל רוב המטופלים, הנפיחות יורדת בחודש הראשון, וככל שהזמן עובר האף מתחיל לקבל את צורתו הסופית. אין להאיץ בתקופת ההחלמה, אלא יש לתת לגוף ולאף עצמו מנוחה מוחלטת,
לפחות בשבוע הראשון. חשוב מאוד להקפיד על כל ההוראות שהרופא נותן ולהמתין בסבלנות,
שכן לעתים צורתו הסופית של האף מתקבעת רק לאחר תקופה של חצי שנה.

ניתוח אף לגברים – פתוח או סגור?

הביצוע של ניתוח האף עשוי להתבצע בשתי גישות שונות. יש את הגישה הפתוחה ויש את זו הסגורה. המנתח אף הוא זה שיקבע מה תהיה הגישה הנכונה בהתאם למצב של המטופל. בכל מקרה, המומחיות של הרופא היא זו שתקבע את הצלחת הניתוח וחשוב לבחור אותו נכון.

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

ניתוח אף לגברים
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן