ניתוחי אף כושלים

תוכן עניינים

ניתוחי אף כושלים – מדוע זה עלול לקרות?

ניתוחי אף כושלים

ניתוחי אף פלסטיים נחשבים לבין הניתוחים הנפוצים והפופולריים ביותר, להם יש אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. אך כמו בכל ניתוח בו מעורבים הליכים כירורגיים, גם ניתוח אף יכול להיכשל. ביחס לניתוחים פלסטיים אחרים, ניתוחי אף נחשבים למורכבים יחסית, זאת משום שהם מבוצעים דרך הנחיריים ולא ניתן לראות באופן ישיר את האזור המנותח. ניתוחי אף כושלים עלולים לקרות באחוזים נמוכים, זאת משום שהאף נחשב לאיבר קטן ומורכב, אזור הדורש מקצועיות ומיומנות רבה.

ניתוח אף כושל

סוגים של ניתוחי אף כושלים

יש שני סוגים עיקריים של ניתוחי אף כושלים, ביניהם יש הבדל ניכר:

  1. אצל בערך 10% מהמטופלים אשר עוברים ניתוח אף, יש צורך בתיקון בשל בליטות סחוס קטנות באף, או בעקבות חוסר סימטריה בקצה האף או בנחיריים. כשל של ניתוח מסוג זה, אינו מתבצע בעקבות חוסר ניסיון של המנתח, אלא מושפע מהמבנה הפיזי והפנימי של האף עצמו. ניתוח אף כושל מסוג זה ניתן לתיקון. התיקון עורך זמן קצר יותר מאשר הניתוח הראשוני, אותו מבצע ברוב המקרים המנתח המקורי והוא אינו כרוך בעלות נוספת.
  2. הסוג השני הוא מצב של נזק מבני חמור יותר מאשר הסוג הראשון. ניתוחי אף אשר נכשלים בעקבות כריתת יתר של הסחוסים, או כתוצאה מהורדה מוגזמת של העצמות, עלולים לפגוע במבנה של האף, ובמקרים מסוימים לפגוע במערכת הנשימה. פגיעה בשלמות ובסמיטריה של האף, מקשה על התיקון. ניתוח מסוג זה מכונה שחזור.

איך מתבצעים תיקונים של ניתוחי אף (מהסוג השני) שנכשלו?

ניתוחי אף שיצאו כושליםכפי שניתוח האף הראשוני חייב להתבצע ע״י מנתח מקצועי ומומלץ, ניתוח אף כושל מחייב גם הוא תיקון ע״י מנתח, אשר מבין בתחום התיקונים ומוכשר לבצע ניתוחים מסוג זה. הנזק שנוצר בעקבות ניתוחי אף כושלים מהסוג השני, עלול לגרום לשקעים בצדדים של האף, לחוסר איזון בין העצמות, לקצה מעוגל באופן קיצוני, לנפילה של האף או הסחוס ולסיבוכים שונים. התיקון של נזקים אלה מתבצע באמצעות שיטות מורכבות, זאת משום שההרכב הפיזי של האף השתנה בעקבות הניתוח הראשון. תחילה יבצע המנתח שחזור של המבנה ע״י טכניקות תפירה או השתלות סחוס. מסיבות אלה, תיקוני אף חייבים להתבצע ע״י מנתח מוסמך, שכן אין לדעת באיזו שיטת תיקון יש לנקוט אלא תוך כדי הניתוח עצמו. תיקון של ניתוח אף הוא ניתוח מיוחד, אותו יש צורך לבצע בהתאמה אישית על פי הנתונים של אותו אדם. ניתוח זה עלול להימשך זמן רב, ולכן במקרים בהם לא הייתה התחייבות לבצע ניתוח זה, מצד המרפאה המנתחת במקרה של כשל ראשוני, המחיר שלו לרוב יהיה יקר.

ראו גם: ניתוח אף סולד.

ד"ר ישראל פישל
ד"ר ישראל פישל

אנו מתמחים בניתוחי עף ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.

ניתוחי אף שלא יצא מוצלח
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן